Enceinte Amplifiée, 220 Watts, Haut Parleur 10 Pouces Longue Excursion, Idéal pour les Basses Profondes BEHRINGER B210D
Caractéristiques
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BEHRINGER B210D
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Enceintes de Sonoristaion Actives à 2 Voies 220 Watt Avec 10” (10 pouces) Woofer et 1.35” (1,35 pouces) Pilote de Compression
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Enceintes de sonorisation haute puissance à 2 voies de 220 Watts pour les applications de scène et de diffusion sonore
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Système ultra-compact et léger offrant une excellente sonorité, même à des niveaux sonores extrêmes
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Amplificateurs révolutionnaires travaillant en Classe D : Une puissance énorme, des performances sonores incroyables et un poids super-léger
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Alimentation interne universelle à découpage pour un signal audio exempt de tout bruit de fond, avec une réponse supérieure aux transitoires, et une consommation électrique particulièrement faible
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Processeur électronique de gestion des signaux intégré offrant un contrôle des circuits et une protection des enceintes inégalés
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Woofer à longue élongation de 25 cm (10 pouces) ultra-puissant et offrant des basses très profondes
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Tweeter à compression sophistiqué à diaphragme en aluminium de 3,5 cm de diamètre offrant une reproduction exceptionnelle des hautes fréquences
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Trompe exponentielle de grande taille à dispersion ultra-large
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Entrée micro/ligne à bruit de fond ultra faible avec réglage de volume et Led d’écrêtage
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Sortie ligne supplémentaire permettant la connexion en cascade de plusieurs enceintes
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Bafle trapézoïdal polyvalent permettant l’utilisation avec diverses positions :
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Installation sur pied grâce à l’embase intégrée de 35 mm
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En position latérale couchée, pour une utilisation en retour de scène “bain de pied”.
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Poignées de forme ergonomique facilitant le transport et la mise en œuvre
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Composants de haute qualité et construction ultra-robuste vous garantissant une fiabilité exceptionnelle
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Créée et conçue en Allemagne par BEHRINGER
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Poids : 10.3 kg
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Dimensions : 358x309x523
Présentation
Informations
Pour aller plus loin...
Les ingénieurs de Behringer ont réussi à réduire le poids de ces enceintes tout en conservant la robustesse et la qualité sonore qui ont rendu célèbres les Eurolive.Enceinte amplifiée de sonorisation 2 voies.
* High-power 220-Watt 2-way PA sound reinforcement speaker system for live and playback applications
* Ultra-compact and light weight system delivers excellent sound even at extreme sound pressure levels
* Revolutionary Class-D amplifier technology: enormous power, incredible sonic performance and super-light weight
* Internal switch-mode power supply for noise-free audio, superior transient response and very low power consumption
* Integrated sound processor for ultimate system control and speaker protection
* Extremely powerful 10'' long-excursion driver provides incredibly deep bass and acoustic power
* State-of-the-art 1.35'' aluminum-diaphragm compression driver for exceptional high-frequency reproduction
* Ultra-wide dispersion, large-format exponential/conical horn
* Ultra-low noise Mic/Line input with Volume control and Clip LED
* Additional Line output allows linking of additional speaker systems
* Versatile trapezoidal enclosure design allows different positioning
* - Stand mounting with 35-mm pole socket
* - Tilts on its side for use as a floor monitor
* Ergonomically shaped handle for easy carrying and setup
* High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life
* Conceived and designed by BEHRINGER Germany
Finally, great-sounding active loudspeakers that won't break your back or bank account!
Thanks to our revolutionary Class-D amplifier technology and internal switch-mode power supplies, EUROLIVE D Series loudspeakers provide a much better power-to-weight ratio than competing active speakers. Put simply, you get all the power without the back-breaking weight. And the sound quality of these lightweight loudspeakers exceeds that of our extremely popular EUROLIVE B212A and B215A systems — plus we've included two 220-Watt models, the B210D (10") and B208D (8") for less demanding applications.
Due to their high-efficiency design, they crank out 550/220 of the cleanest, punchiest audio Watts you've ever heard from a compact loudspeaker system. The integrated sound processor provides total system control, along with dependable protection of the LF and HF transducers, thanks to the built-in active high-pass filter, which virtually eliminate distortion — even at extreme operating levels. In addition, all four models feature an Ultra-Low Noise (ULN) Mic/Line input with LEVEL control and a dedicated 2-band EQ (bass/treble) for easy control.
Intelligent by design
One of the coolest things about active loudspeakers is the lack of back-breaking racks of amps, crossovers and EQs that are often required to make passive speaker systems sound almost as good. But that comes with a trade-off — that extra weight is transferred to the loudspeaker, making it difficult for a single user to heave all that mass onto the top of a speaker stand.
BEHRINGER's D Series' "Intelligent-Design" merges the best features of active loudspeakers with significantly lower weight by using switch-mode power supplies and Class-D amplifier topology.
Hidden deep inside each enclosure is the equivalent of an active 2-way electronic crossover, graphic EQ, parametric EQ, mic preamp, limiter and two Class-D power amplifiers, yet overall weight is less than comparable loudspeaker systems! These components work together seamlessly to provide optimum sound quality — and it all takes place automatically, without you having to touch a single knob.
Class D Amplifier Technology delivers high power with low weight.
Instead of operating relatively continuously like Class AB circuits, Class D amps switch on and off thousands of times per second, delivering power only when needed. In other words, the amplifier is either fully on or fully off , which significantly reduces the power losses in the output devices. This is easy in theory and complex in practice, which is why there are so many different Class D designs. Without boring you with terms like PWM Generation and Gate Drivers, let's just say that to realize the benefits of a Class D design requires compensating for a lot of potential problems that can cause audible distortion. BEHRINGER didn't invent Class D technology, but our RetD Department has been working for years to perfect our own version with all the benefits of reduced weight and cool running, and none of the drawbacks. That's why we invested over a solid year of research time eliminating pitfalls like quantizing errors and excess dead time, selecting just the right switching frequency (and other equally tech-y terms). And why we spent an equally long time testing individual components to ensure they will stand up to the rigors of the real world.
When combined with switching-mode power supplies that replace heavy toroid transformers, our new designs provide more dynamic punch since the higher switching frequency reloads the supply's capacitors much faster. And, because they are so much more efficient, the D Series runs cooler and doesn't require huge, heavy heat sinks. The resulting speakers systems are much lighter, making them easy to transport and set up. Our no-compromise design means your D Series active loudspeakers will deliver full power and incredible fidelity all night long, with no need for rest cycles.
Instant PA system
With just a single D Series loudspeaker system and a microphone or MP3 player, you can set up an instant sound system. Thanks to the built-in preamp section, you just connect a dynamic mic and raise and lower the volume with the Level control. Plug in your sound source, place the speaker on a tabletop or stand, and power up. It's just that easy. And if you need more coverage, simply use the convenient LINK OUTPUT XLR connector to add more active loudspeakers.
Stereo music system
You can even use two D Series enclosures for stereo playback of your MP3, CD or old-skool cassette deck without any additional hardware. Just plug the appropriate stereo "breakout" adapter into your deck's output jack and run the cables to the 1/4" inputs on each loudspeaker. Set the Level and EQ controls the same on both enclosures. Voilà, instant party!
Marvelous monitoring
Thanks to their trapezoidal design, these cabinets can be laid on their side providing the ideal angle for onstage monitor wedge applications. Hookup is simple, requiring only a single XLR or 1/4" cable from the monitor send on your mixing console and, of course, power. Additional monitors can be chained together via the XLR LINK OUTPUT jack on the rear panel.
Custom-designed transducers
Let's face it; the transducers (woofers and tweeters) are the only part of a sound system you actually hear, so we don't cut any corners. While some of our competitors are content to buy off-the-shelf transducers and plug them into their boxes, we custom-design and build our transducers from scratch. Not only do we wind our own voice coils, we process the paper pulp into cones and even machine our own backplates. This enables us to control the quality, and frankly, make better components, like the long-excursion LF transducers and state-ofthe- art 1.35" compression drivers we deploy in each and every EUROLIVE enclosure.
Low frequency response
The EUROLIVE D Series was built with extended low frequency handling in mind. With a tuned port, internally braced, injection molded enclosure, each model's custom-designed LF transducer (woofer) really cranks out tight low end. Keep in mind that bass response varies according to LF transducer size, so the larger the speaker, the more bass you will be able to generate.
Accurate non-fatiguing midrange and treble
Even if your particular application doesn't include booming bass, you'll love the sheer accuracy of these loudspeakers. Over a year of design went into a exponential horn/aluminum dome compression driver combination that could do justice to loud hard rock or dance music — yet could also satisfy audiophiles with its musical timbre and attention to detail. For spoken word, singing or acoustical instruments, they are un-matched for being able to articulate complex harmonic details. In fact, many customers think it's the most natural-sounding speaker they've ever heard at anywhere near the price.
Processor controlled output
Dynamic processing is one of the best ways to maximize output without sacrificing sound quality. The D Series' built-in circuitry automatically adjusts program content, allowing the loudspeaker to operate at extreme levels. It accomplishes this by reducing bass output slightly as you approach the limit of the transducers. This frees up LF amp and transducer resources, so that higher overall volume can be realized. It's like having a tiny soundman inside each cabinet constantly monitoring and changing output parameters. By making subtle changes to the crossover frequency and the audio content, the system is able to crank out more sound — without the slightest hint of distortion.
Massive power to size ratio
Cutting-edge technology and high-fidelity speakers are not all it takes to get your message across — you need power, and lots of it. At the heart of each EUROLIVE D Series loudspeaker are two high-current amplifiers with a total output of 550-Watts for the B212D/B215D and 220-Watts for the B210D/B208D. They're capable of driving the speakers to their maximum with no distortion — and without speaker damage, thanks to active internal protection circuits. Put simply, they will astound you with their massive punch, smooth mids and articulate top-end!
Which speaker do I need?
As you've probably noticed, we make these active loudspeakers in four different woofer sizes. Which one is right for you?
Well, let's start with your application. Is it spoken word in a hotel ballroom? Hard rock in a park? A folk singer or a drum 'n' bass DJ? Loud enough for an 18-year old or loud enough for your grandmother? A huge auditorium or a tiny club? Physics are physics and a 15" low frequency transducer has almost 40% more surface area with which to move air than a 12". A 12" has 30% more area than a 10", and a 10" has 35% more than an 8". So the easiest answer is "Whether to choose one speaker cabinet over another depends on your bass requirements." If you're addressing a small meeting, or demoing the latest "slice-o-chop-o-vegamatic" at the swap meet or county fair, the B208D might be all the speaker you'll need. But if you're providing disco to the masses at a standing room only nightclub — or you just need to crank it up louder, then the B215D may be a better choice.
As you can see, "Bass requirements" isn't quite as easy an answer as it sounds. The larger a room's cubic volume, the more energy is required to achieve a given level of bass. In other words, when playing the same tune in a big room versus a small room, big room = less bass; small room = more bass. Confused yet? We suggest that you consult your BEHRINGER dealer for more advice on this subject, which is also a good time to do a listening test —against their competition and against each other. Judge for yourself. And then own BEHRINGER with money to spare.
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Avis utilisateurs Enceinte Amplifiée
B210D Behringer
4.5/5
6 Avis utilisateurs
et à utiliser. Ok pour un espace de 100m2 avec un petit caisson de basse
Accessoires
Conseils utilisateurs
du lundi au samedi de 9h à 19h
12/06/2016
12/06/2016
Ces petites enceintes d'un bon rapport qualité prix peuvent être reliées à une table en xlr ou en jack. Pour ma part je les utilise comme retours. Elle sont pratiques car elles prennent très peu de place, idéal dans des configurations exigues. Si vous souhaitez sortir en stéréo il faut sortur en deux voies séparées et panoramiquer sur la console.
Bonne journée
12/06/2016
tout dépend des types de sorties de votre table de mixage: XLR ou Jack? Les enceintes peuvent être reliées par l'un ou l'autre des formats et il est préférable de les relier une à droite et l'autre à gauche.
12/06/2016
- Tu as deux sorties sur ta table de mixage donc tu en mets une sur chaque sortie
- Tu as qu'une sortie donc tu en mets une dessus et la deuxième enceinte tu la branches sur la première (puisqu'elle a également une sortie). Le problème est que tu perds la stéréo dans ce deuxième cas.
Il faut aussi que tu sache que les branchements sont avec des câbles XLR.
Bon weekend,
Alex
12/06/2016
Alors de préférence les deux ou bien en série si vous acheter quatre enceinte B210D
12/06/2016
12/06/2016
12/06/2016
On peut aussi chaîner deux enceintes sur un même canal.
12/06/2016
12/06/2016
Elles se branchent directement sur la table. Ensuite, tout dépend des sortie de votre table de mixage , il faut donc des câbles XLR et des adaptateurs si nécessaire.
12/06/2016
Pour une utilisation stéréo les 2 sont connectées a la table. Pour une utilisation mono, il y a a une sortie XLR sur l'enceinte, donc l'une peux être relie a l'autre pour une même voie.
- Sortie ligne supplémentaire permettant la connexion en cascade de plusieurs enceinte
12/06/2016
12/06/2016
12/06/2016
si tu as 2 enceintes et que tu veux faire de la stéréo, tu branches une enceinte sur la sortie gauche de la console et l'autre sur la sortie droite.
Après sur les enceintes tu as un in et un out. Du coup tu peux rentrer en "in" dans ton enceinte et repartir sur une deuxième enceinte, caisson de basse ou autre ampli en utilisant la sortie.
12/06/2016
12/06/2016
13/06/2016
13/06/2016
13/06/2016
13/06/2016
13/06/2016
13/06/2016
en ce qui me concerne, j'ai relié les enceintes via XLR sur la table de mix. Sinon, tu as du jack 6.35 comme deuxième possibilité surtout si ta table ne prend pas le XLR.
Pour répondre à la question : j'ai relié les 2 enceintes sur 2 pistes séparés. Après plusieurs tests, c'est la meilleure solution que j'ai trouvé pour l'écoute et la diffusion de certaines pistes ou morceaux audio dont les sons "tournent" (feedback loop...). Pour info, je suis également musicien. Ne pas hésiter à essayer les 2 cas.
13/06/2016
15/06/2016
15/06/2016
20/06/2016
ces deux bon petits éléments se relient à l'aide d'un cable Jack 6.35mm mono, sur une table de mixage possedant deux sortie (une pour l'enceinte de gauche, une autre pour celle de droite) Elles se relient chacune de façon séparés à la table.
On peut également les reliés de même façon qu'en cable jack, mais avec un cable de type XLR, l'avance avec ce type de branchement est que l'enceinte possede une entrée XLR (pour rentrer le signal) et une sortie afin de la connecter avec une autre enceinte ensuite, et ainsi faire une chaine
Voila tout, Et bonne soirée
18/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
Les connecteurs d'entré sur l'enceinte sont xlr et rca.
Donc il te faut un cordon avec 1 côté rca (ou xlr) pour la behringer et l'autre côté du cordon en Jack (ou prise speciale Apple) pour ton téléphone.
Donc la reponse est OUI, une enceinte active est aussi faire pour ça.
J'ai fais cette configuration en juin dernier pour une kermesse.
19/01/2017
La 2 em entrée sur la b210 n'est pas RCA rouge et blanc mais GROS JACK. Ce qui reviens au même.
19/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
BEHRING - B112 WIRELESS, elle permet une liaison bluetooth avec les différents appareils équipé du bluetooth , et ça fonctionne très bien .
19/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
19/01/2017
Je te conseille un câble jack mini xlr .
Christ G.
Cordialement
19/01/2017
20/01/2017
20/01/2017
21/01/2017
Le jack 3.25 ne semble pas exister en audio. Par contre il y a du Jack 3,5.
21/01/2017
Personnellement mes B210D cont connectée via ALTO STEALTH wireless et ça fonctionne très bien .?
30/03/2015
30/03/2015
30/03/2015
30/03/2015
je m'en sert pour des soirées karaoké, ou petite soirée ( genre 40 personnes).
sinon pour sonoriser des vin d'honneur sa va bien.
a completer eventuellement avec un caisson de bases
et a un très bon rendu sonore, mais defaut chez behringer trop de basse fréquente, mais sa se corrige a l'arrière des enceintes
30/03/2015
30/03/2015
30/03/2015
Oui je suis pleinement satisfait de ce type d'enceintes. Je m'en sers essentiellement en retour de scène, elles sont bien pratiques, légères et d'une qualité sonore parfaites.
Je possède aussi des B212 que je place en façade et qui sont également parfaites.
Je suis accordéoniste et jamais personne ne m'a fait la moindre remarque quant à la qualité de ces produits.
Cordialement.
Marcel REYNAUD
30/03/2015
30/03/2015
Oui j'en suis satisfait, c'est robuste et la sonorité est bonne, après je n'en fais pas une utilisation super intensive, elles me servent surtout pour sonoriser mon clavier, je les ai utilisées une paire de fois seulement pour sonoriser des soirées....
30/03/2015
30/03/2015
30/03/2015
30/03/2015
30/03/2015
Uitlisé en intérieur comme en extérieur depuis quelques années.
30/03/2015
c'est un excellent rapport qualité-prix, un son bien rond mais délicat en retour à cause du moteur d'aigus
30/03/2015
oui son de très bon qualité , si vous voulez de la basse il vaut mieux partir sur la 212.
01/04/2015
02/04/2015
06/04/2015
11/02/2017
11/02/2017
11/02/2017
Pour les réglages, je met les aigus et les graves au milieu.
Ensuite, ton probleme ressemble à un faut contact électrique entre le portable et l'enceinte.
Est tu certain que ton cable n'as pas un probleme? Les fiches sont bien insérées?
Peut tu essayer le cable sur une autre installation? Ou bien brancher un autre portable sur l'enceinte?
11/02/2017
11/02/2017
11/02/2017
pour ma part je regle le volume a midi sion je trouve que ça crie vraiment trop et après je règle les basses et les aigus sur l'enceinte et après sur la table
l'utilisation d'adaptateur n'est pas toujours très bon, mieux vaut acheter un cable jack 3.5 et un xlr a l'autre boutH
11/02/2017
11/02/2017
13/02/2017
13/02/2017
15/02/2017
16/02/2017
deja sur une enceinte tu es en mono et ta sortie portable est en stereo donc faudrait deux enceinte une pour la gauche et l autre pour le droit
16/02/2017
16/02/2017
Relisez son texte : il a un problème de basse/aigu sur le rendu de son enceinte.
Plusieurs personnes ont pris du temps pour le guider sur son dépannage et les réponses les plus pertinentes sont :
-1- Changer le cable.
-2- Éviter les raccords et adaptateurs..
-3- Essayer avec un autre portable.
-4- Enceinte défectueuse.
Maintenant, j'espère qu'il aura la politesse de dire merci, nous informer si le problème est résolu et, nous expliquer l'origine du problème.
Cela permettrait de fermer cette page et aider ceux qui rencontrent la même panne.
Merci.u
21/02/2017
04/10/2015
04/10/2015
04/10/2015
Je ne peux vous répondre sur ce point car je ne m'en sert que en retour de scène.
Pour animer en façade je me sers de B 212 D et là, j'anime pour 150 personnes environ.
04/10/2015
Ciao
04/10/2015
04/10/2015
Je sais pas trop, je m'en sers comme retour de scène pour mon clavier. ça marche très bien. Pour sonoriser, peut-être 50 à 70 personnes dans une salle pas trop grande. je pense que ça manquera quand même de coffre J'ai deux AUDIOPHONIE ACUTE 12 pour la sono, c'est autre chose. Jusqu'à 90/100pers. et même en extérieur, ça donne bien. Tant qu'à casser la tirelire!....
04/10/2015
04/10/2015
04/10/2015
Je suis chanteuse pro et je m'en sers en exterieur pour les cocktails de mariage, dans les bars et les resto, en fait tu peux sonoriser pour plus de personnes dans un lieu plus grand si le volume demandé est juste de l'ambiance. Pour faire danser il faut que ça soit fort donc 50 personnes max dans petite salle.
04/10/2015
04/10/2015
05/10/2015
Plein feu sur
La très célèbre marque BEHRINGER n'est plus à présenter ! La DJX 750 et la nouvelle DJX 900, les nouvelles tables de mixage NOX et la DDM 4000, les enceintes amplifiées et passives de la série B, les amplis EP, EPQ et EPX, les très compétitives consoles Behringer XENYX, les enceintes monitors de la série TRUTH, les sonos portables EPA... De la qualité, un prix imbattable !